Móda je v dnešním světě, stojícím na vrcholu racionality, jedním z nejpřesvědčivějších způsobů, jak se projevovat, jak vůbec existovat. Být aktuální dnes znamená především být módní; život v pravdě není ničím jiným než módním bytím, tedy životem v módě. Móda je konečně i jediným způsobem, jak projevovat racionalitu a vlastní (!) názor, a umění je jen způsobem, jak onu módní racionalitu zprostředkovat, jak myslet kladivem, skrze parní válec či hesla slovníku cizích slov.
V knize (Nová) móda módy provádí italský filozof a kritik umění Gillo Dorfles (1910) analýzu historie a stylu módy, jejího původu a budoucího směřování. Móda v Dorflesově pojetí není jen povrchním, salonním jevem, ale zrcadlem zvyků, psychologických postojů, politických směrnic, vkusu jednotlivce i společnosti. Kniha je souborem estetických esejí, v nichž autor svým příznačně elegantním, lehkým stylem vrhá světlo na vzájemný vztah modních trendů a společenského dění.
vyšlo 10 | 2014
ISBN 978-80-87705-19-3
158 stran, papír Munken Pure 120g
doporučená maloobchodní cena: 253,-Kč
Přeložila Naděžda Bonaventurová